Ty piješ, ty rozhoduješ! Prvý výstrel Pivobrany

Autor: PIVOBRANA ... | 7.9.2012 o 9:20 | Karma článku: 7,43 | Prečítané:  998x

Má o tom, ktoré pivo je „jedinečné", „exkluzívne", „najlepšie", „svetové", „svetové slovenské" alebo  „výnimočné" rozhodovať nejaký úrad, Rada pre reklamu, právnici či súdy? Alebo je toto výsostné právo zákazníka - pivára?  Domnievame sa, že je to predovšetkým a najmä právo jednotlivca. On pije, on rozhoduje.

Aj preto je prvou a spontánnou akciou PIVOBRANY  najväčší slepý pivný spotrebiteľský test na Slovensku. Podrobnosti sú na www.pivobrana.sk

Od 8. do 22 septembra zrealizujeme v Košiciach, Banskej Bystrici a v Pezinku verejný a férový slepý spotrebiteľský test PIVOBRANA. Ľudia dostanú možnosť rozhodnúť, či im viac chutí pivo uvarené veľkým nadnárodným pivným gigantom, alebo naše domáce pivo z nezávislého slovenského pivovaru.  Rozhodnú sa sami a podľa svojej chute.

V tejto súvislosti však nezaškodí poodhaliť, ako sa myšlienka takejto akcie PIVOBRANY vlastne zrodila. Prvotný impulz totiž nevyšiel od Asociácie malých nezávislých pivovarov Slovenska, ktorá názorové hnutie PIVOBRANA založila, ale z druhej strany barikády.

Nedávno jeden z našich členov zrealizoval malú reklamnú kampaň, kde sa chcel pochváliť svojimi úspechmi v medzinárodnej súťaži Česká pivná pečať, na ktorej sa zúčastnilo vyše 100 pivovarov s vyše 500 pivami. Získal totiž 2 strieborné a 2 bronzové ocenenia a to je v pivnej veľmoci, akým Česko nepochybne je, veľký úspech. V rámci kampane použil otázku: „Viete, ktoré slovenské pivo je skutočne svetové?".  

A oheň bol na streche. Jeden z dvoch nadnárodných pivovarníckych gigantov, ktoré ovládajú prakticky celý slovenský pivný trh sa na nášho člena okamžite písomne oboril s hrozbou žaloby, pretože vraj zasahuje do jeho práva chráneného ochrannou známkou a znevažuje jeho produkty. Náš člen odpovedal veľmi zdvorilo s tým, že takéhoto konania si nie je vedomý, ale zároveň aj vyzval onoho veľkého hráča, aby spolu zorganizovali celoslovenský slepý test oboch dotknutých značiek s tým, že nech teda ľudia rozhodnú, ktoré pivo je naozaj svetové.

Výraz „svetové" (čo iste vie takmer každý) je všeobecným a hojne používaným synonymom ku niečomu, čo považujeme za výnimočné, exkluzívne, najlepšie či skvelé. Napríklad: „Po ulici kráča nádherná kočka v minisukni a jeden z dvoch okoloidúcich mužov poznamená: „Pozri, tá má teda svetové nohy, čo?" Áno - táto a množstvo iných Sloveniek má nepochybne svetové nohy. Avšak otázka, ktorá z nich má tento výraz patentovaný na úrade priemyselného vlastníctva, je dosť od veci, no nie?

Nie však pre nadnárodný pivný gigant, ktorý si zrejme myslí, že patentovať sa dá úplne všetko, aj ľudské pocity.

Ale späť k veci. Po  milej korešpondencii nasledovali ešte dve kolá listov. Gigant sa prestal vyhrážať súdmi, ale navrhol, aby danú reklamu preskúmala Etická komisia Rady pre reklamu. Náš člen bez problémov súhlasil, ale opätovne deklaroval ochotu ísť do slepého testu. Pivný konglomerát k tejto výzve nenapísal ani čiarku. Ani na druhý a dokonca ani na tretíkrát.

A tak sme sa v PIVOBRANE rozhodli, že ten slepý test urobíme sami. Transparentne a verejne. Pod dohľadom notára a nonstop kamier sa opýtame ľudí na Slovensku, ktoré pivo im chutí viac. Sami sme zvedaví, ako to dopadne a spomínanému konglomerátu sľubujeme, že všetko, čo sa v rámci testu udeje (od nákupu potrebného piva až po jeho testovanie) bude spravodlivé a čestné. Na všetko podstatné dohliadne notár a všetko bude zaznamenané.

Nakoniec - aj keď na písomné výzvy konglomerát nereagoval, tu je ďalšia ponuka. Kedykoľvek, aj dnes aj zajtra, a počas celého testu sa ktokoľvek z konglomerátu môže priamo do akcie zapojiť. Môže sa stať členom kontrolného teamu, môže nám pomôcť s propagáciou, môže čokoľvek urobiť - budeme len radi.

Všetko podstatné o tomto teste nájdete na stránke www.pivobrana.sk.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?