Ľudia chcú rôznorodosť piva

Autor: PIVOBRANA ... | 3.10.2012 o 10:00 | Karma článku: 10,51 | Prečítané:  512x

Beerfest na bratislavskom Hviezdoslavovom námestí bol tým najlepším dôkazom, že ľudia v skutočnosti naozaj nechcú piť stále to isté a stále viac a viac unifikované pivo z dielne jedného alebo druhého pivného konglomerátu. Ľudia túžia po rôznorodosti a pivečko si chcú vychutnávať. A skúšať a nachádzať to svoje.

Nakoniec si ho každý nájde, alebo si ich nájde viac. „Náhodnému" pivárovi spravidla chutí exotika, alebo nejaké veľmi zvláštne pivo. „Stabilný" pivár je zvyknutý na to svoje a drží sa ho iba s výnimočnými obmenami. „Priemerný" pivár zase rád strieda klasické druhy piva a pije podľa momentálnej chute, nálady a celkového nastavenia.

V každom prípade je však úplne jasné, že návštevníci pivární by sa unisono určite potešili, keby v nich nachádzali viacero pív a pivných značiek. Takto by sa v krčmách a krčmičkách mohlo stretávať oveľa viac ľudí.

Pokiaľ platí, že pivovarníkom (veľkým aj malým bez rozdielu) ide o šírenie piva ako takého, mali by na takomto projekte spolupracovať. Ako na to?

Na začiatok úplne postačí, ak zavedieme pravidlo, že nie je možné „kupovať si" prevádzky. Inak povedané, že nie je možné krčmára zahrnúť darmi a pôžičkami a v zmluve mu natvrdo prikázať, že odteraz už môže čapovať a predávať iba pivo značky darcu či veriteľa.

Zdá sa to niekomu nefér voči darcovi, či dokonca veriteľovi? Nie je to nefér, pretože takto to normálne a v normálnych krajinách funguje. Asi podľa nasledovných pravidiel:

  • 1. Ak ti darujem, alebo zapožičiam napríklad letné sedenia a slnečníky, je to moja reklama a všetci vedia, že som ti to zapožičal, alebo dal. To však neznamená, že ti zároveň zakážem prijať čokoľvek od iného a už vôbec nie to, že ti zároveň zakážem predávať čokoľvek od iného.
  • 2. Ak ti zapožičiam čapovacie zariadenie a budem ti ho aj servisovať, budem trvať na tom, aby sa na tomto čapovacom zariadení čapovalo iba moje pivo. To je OK. Ale OK nie je, ak ti zároveň zakážem inštalovať čapovacie zariadenie od iného dodávateľa, ktorý by tam tiež chcel predávať svoje pivo. A už vôbec nie je OK, ak ti zároveň zakážem nielen čapovať iné pivo, ale aj predávať iné pivá a pivné výrobky od niekoho iného.
  • 3. Ak ti požičiam istú sumu peňazí, ktorú mi normálne musíš vrátiť (cash alebo cez zvýšené predaje môjho piva), nie je fér strčiť do zmluvy dvojnásobnú pokutu oproti pôžičke za porušenie nariadení, ktoré uvádzajú body 1 a 2.

 

A tak podobne. Dalo by sa pokračovať ešte oveľa dlhšie a viac. Možno sa vám to nebude zdať podstatné a dôležité, ale ono to podstatné a dôležité je a vždy aj bude.

Rôznorodosť pív je neustále potláčaná celkovou globalizáciou a optimalizáciou výroby piva (jedno miesto, kde sa varí 5 a viac druhov pivných značiek nie je výnimkou) a pokiaľ budeme tento trend podporovať aj neférovými obchodnými praktikami, priestor pre rôznorodosť pivného trhu sa bude neustále zmenšovať.

Pivnú rozmanitosť dnes prakticky držia pri živote pivovarníci združení v Asociácii malých nezávislých pivovarov a zopár ďalších minipivovarov, ktoré sa ešte členmi tejto asociácie nestali. Práve na ochranu pivnej rozmanitosti vzniklo hnutie PIVOBRANA (www.pivobrana.sk). Inak je už všetko unifikované a trh už prakticky neexistuje. 95% z trhu držia pod kontrolou  nadnárodní pivní mamuti a určujú celý jeho charakter.

Pokiaľ im naozaj záleží na pive a naozaj „milujú pivo", mali by sa takýchto obchodných praktík vzdať a nechať pivnému trhu trochu viac miesta na rozvoj rozmanitosti a rôznorodosti. Na Beerfeste to bolo super - takto by to malo byť aj všade tam, kde sa ľudia dožadujú rôznych druhov piva.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?